0001
Jouw score

Hoe hoger je score, hoe meer je ziet

Nieuwsgierige mensen worden beloond! Hoe meer je scrolt, klikt, kijkt en leest, hoe meer je ontgrendelt. Ga op avontuur en speel deze site helemaal uit.

Positionering en lanceringscampagne voor Leen een Fries

Weten wat het betekent om een Fries te zijn? Leen er eentje!

Friesland zit vol verhalen. Kennis die andere mensen kan verrassen, iets nieuws laat ontdekken of de wereld laat bekijken op een andere manier. Allemaal verstopt in de hoofden van ‘gewone’ Friezen. Leen een Fries werd bedacht om kenniszoekers en kennisdelers met elkaar in contact te brengen. Maar hoe krijg je die nuchtere Friezen zover om zich op een totaal nieuwe manier met elkaar te verbinden? GH+O maakte Leen een Fries tot een sterk, herkenbaar merk. En met een lanceringscampagne gaven we mensen alvast een voorproefje van wat je allemaal kunt ontdekken als je een Fries leent.

lef7

Nuchtere mensen verleiden iets totaal nieuws te doen

De Friese bibliotheken en Fers zochten naar een nieuwe manier van kennisdelen en besloten ‘gewone’ Friezen uit te dagen op om een totaal andere manier met elkaar in contact te komen. Hoe het heette? Leen een Fries. Een prachtig plan. Maar hoe vinden die mensen elkaar? En hoe zorg je ervoor dat een heerlijk nuchter volk als de Friezen zich aanmelden als kennisdeler of kennisgever bij een merk dat nog helemaal niet bestaat?

We maakten een merk van Leen een Fries. Met een sympathieke, toegankelijke huisstijl en een sterk merkverhaal: Leen een Fries draait om ontmoetingen. Persoonlijk, kleinschalig en laagdrempelig. De lanceringscampagne richtte zich vooral op de kenniszoekers en bestond uit prikkelende voorbeelden van wat er te ontdekken en te doen valt als je een Fries leent.

De provincie verkennen met een import-Fries uit Limburg? Gedichten leren schrijven in de Hylper-taal of alles leren over dag- en nachtvlinders? Leen een Fries! Je komt sowieso met een goed verhaal thuis. Samen met een webbureau bouwden we een platform waar Friezen zich konden aanmelden als kennisdeler (leenfries), of als kenniszoeker. Daarnaast ontwikkelden we een social campagne, en maakten we het publiek nieuwsgierig met posters en bierviltjes vol weetjes en verhalen over die specifieke locatie.

Een voorproefje dat smaakt naar meer
leeneenfries1
lef social
LEF facebook kip
lef kaatsen

Leen en Fries en ontdek de mooiste plekjes

lef gevang
motor

Wij gebruiken cookies op deze site om jouw ervaring te verbeteren.