0001
Jouw score

Hoe hoger je score, hoe meer je ziet

Nieuwsgierige mensen worden beloond! Hoe meer je scrollt, klikt, kijkt en leest, hoe meer je ontgrendelt. Ga op avontuur en speel deze site helemaal uit.

Communicatiepartner voor Wetterskip Fryslân

header wetterskip

Het werk van Wetterskip is onmisbaar Wij lieten Friezen zien waarom

Wetterskip Fryslân houdt de Friese voeten droog en de dijken sterk. Het waterschap maakt afvalwater schoon en houdt zogenaamd boezemwater op peil. Waterschapswerk is onmisbaar. Toch vinden veel mensen het vanzelfsprekend dat hun kelder niet volloopt, ze de wc met een gerust hart kunnen doortrekken en ’s zomers een frisse duik in een meer of vaart kunnen nemen. Als vaste communicatiepartner van Wetterskip Fryslân bouwt GH+O mee aan het waterbewustzijn van Friesland én aan het imago van de organisatie. Van een overheidsinstantie op afstand naar innovatieve partner in de samenleving.

Afbeelding
canvas wetterbled

Hoe brengen we het waterschapswerk dichterbij de ‘gewone Fries’?

‘Uuuh, dijken bouwen?’. Wat een waterschap precies doet en waar je eigenlijk elk jaar waterschapsbelasting voor betaalt, weten niet veel mensen. Het waterschapswerk voelt als een ver-van-je-bedshow, terwijl het eigenlijk heel dichtbij is. En cruciaal voor ons dagelijks leven. Door klimaatverandering en verminderde biodiversiteit, zijn stevige dijken, goede waterbergingen en schoon oppervlaktewater belangrijker dan ooit. Maar hoe zorgen we dat ‘de gewone Fries’ dat ook zo ervaart? Samen met Wetterskip Fryslân brengen we hun verhaal én hun werk dichterbij de mensen.

We maken het waterschapswerk concreter, persoonlijker en relevanter
wetterskip

En wat doen we morgen met water?

De afgelopen vijf jaar hebben we bij GH+O de Friezen anders laten kijken naar Wetterskip en waterwerk. Door te laten zien wát Wetterskip doet, maar vooral ook waaróm en voor wíe. Daarvoor ontwikkelden we eerst een centraal communicatieconcept, met een blik op de toekomst: En, wat doen we morgen met water?. Op basis hiervan maakten we verschillende communicatiemiddelen en campagnes, zowel intern als extern. We gaven het logo en de huisstijl een opfrisser en voerden de nieuwe stijl overal door. Daarnaast ontwikkelden we de nieuwe corporate communicatiestrategie, een werkgeversverhaal en diverse middelen voor de arbeidsmarkt. En hebben we het Project van Weinig Woorden opgezet, een interne campagne om medewerkers te motiveren hun trotse verhalen te delen. Zo maken we het waterschapswerk concreter, persoonlijker en relevanter.

Afbeelding
weinig woorden lang

Wij gebruiken cookies op deze site om jouw ervaring te verbeteren.